top of page

Cum sa trimiti pe mail o scrisoare de intentie

Timp efectiv de citire: ~4 min


Cum redactezi o scrisoare de intentie

Există mai multe modalități de a aplica pentru un loc de muncă. Pentru unele joburi, în special cele din domeniul comercial, poţi aplica spre exemplu în persoană (Exemplu: casier, Shopping Assistant, Merchandiser, Decorator Vitrine si lista poate continua). Una dintre cele mai comune metode de a aplica pentru un job, după folosirea site-urilor de profil (eJobs,Hipo, BestJobs, etc) este prin trimiterea unei scrisori de intenţie si a CV-ului prin e-mail.



Ce ar trebui să conţină aplicația de pe E-mail


Cererea ta de angajare de pe e-mail este de fapt o scrisoare de intentie.

Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că intenția ta este de a informa destinatarul în legătură cu motivul pentru care scrii, care este locul de muncă pentru care aplici, ce calificări ai pentru acel loc de muncă și modul în care destinatarul poate lua legătura cu tine.


Mai jos vei găsi un exemplu:



Exemplu de e-mail

Subiect : Poziția de Asistent Marketing Manager - Nume Prenume (aplicant) Mesaj : Stimate Nume Manager, Am citit cu interes postarea dvs din data X de pe site-ul Y a jobului de Asistent Marketing Manager. Descrierea responsabilitătilor aferente acestei poziții se potrivesc îndeaproape cu experiența mea de până acum, așa că sunt încântat să va ofer CV-ul meu pentru examinare. În calitate de Asistent Marketing Manager pentru compania XYZ, am scris articole pentru site-ul companiei, am editarea și postat articole care au contribuit la prezența online a companiei, am îmbunătățit cu 25% vizibilitatea companiei în cadrul social media și am organizat newsletter-ul săptămanal trimis abonaților. Am implementat, de asemenea, o serie de e-mailuri automate care a crescut baza de abonați cu 40% în termen de șase luni. În timp ce am ocupat postul de Asistent Director de Comunicare pentru compania ABC, am cercetat, elaborat și modificat strategia de prezență online, am scris comunicate de presă și am fost responsabil pentru corespondență. CV-ul meu este atașat acestui e-mail. Dacă vă pot furniza orice informații suplimentare cu privire la experiența și calificarea mea vă rog să-mi comunicați. Aștept cu încredere mailul dumneavoastră. Nume Prenume Adresă de mail Telefon mobil



Sfaturi pentru compunerea unei scrisori de intenție

După cum se poate vedea din exemplul de mai sus, e-mail-ul nu trebuie să fie foarte lung. Iată câteva sfaturi pentru compunerea unei scrisori de intenție reușite: Subiect: Managerii primesc o mulțime de mailuri în fiecare zi. Pentru a se organiza mai ușor, mulți dintre aceștia filtrează emailurile după anumite cuvinte cheie. Pentru a te asigura că numele tău apare pe lista lor, încearcă să incluzi în subiect numele și titlul de locului de muncă pentru care aplici. În cazul în care jobul are atribuit și un număr de postare, include-l de asemenea și pe acesta. Adresare:Dacă este posibil (și de obicei este), încearcă să adresezi scrisoarea de intenție unei anumite persoane. Te poți folosi de mijloace precum contactarea companiei respective pentru a întreba cine se ocupă de angajările pentru acel sector sau pentru acel job în sine. Dacă totuși nu găsești un nume, te poți adresa cu „Stimate Nume Manager“ ca în exemplul de mai sus. Primul paragraf: În primul paragraf al scrisorii vei dori să explici destinatarului motivul pentru care se desfășoară comunicarea. Mentionează locul unde ai văzut postarea și data. Dacă ai fost trimis de un prieten sau coleg, menționează acest lucru aici. Paragraful de mijloc: Acesta este locul în care încerci să convingi angajatorul de beneficiile pe care le-ar avea dacă te-ar angaja. De ce ai fi o alegere bună pentru locul de muncă? Evidențiază responsabilitățile relevante precum și realizările pe care le-ai avut în cadrul locurilor de muncă similare. Atenție însă, nu trebuie copiat direct din CV Paragraful final: Utilizează acest spațiu pentru a mulțumi destinatarului și menționează că CV-ul este atașat. Formulă de încheiere: Foloseste acest spațiu pentru a încheia mailul cu politețe. Urează "Toate cele bune“ sau „Cu sinceritate“. Această formulă trebuie urmată de numele complet. Semnătură mail: Poți include, de asemenea o semnătură de mail, care este și o modalitate usoară de a furniza informații de contact către destinatar. Atașarea CV-ul: Nu uita de CV-ul tău! Atasează-l la mesaj în formatul solicitat de către angajator. În cazul în care nu este necesar un anumit format, trimite-l ca PDF sau Word.


Ce părere ai despre acest articol? Dacă ai dori să abordăm un topic anume, ne poți lăsa sugestiile în comment-uri.

Succes!

 

Dacă ți-a plăcut citește și

Scurt checklist pentru un CV de succes
 

bottom of page