top of page

Cum scrii un email. 23 de formule de introducere

Timp efectiv de citire: ~4 min


Writing an email

În ultima perioada am avut ocazia să revizuiesc un șir de conversații pe email cu una dintre clientele noastre. Uitându-mă atent asupra a ceea ce am scris, am realizat faptul că emailurile trimise de mine au picat într-un adevărat con de umbră în ceea ce privește originalitatea și formularea. Spre exemplu, formulele de introducere "Bună" sau "Bună ziua" au devenit deja singura variație în funcție de gradul de familiaritate. Da, știu, rușine. Rușine mare. Evident, rutina și faptul că fondul, și nu forma, primează de multe ori în comunicarea pe email sunt de vină pentru acest fapt, însă nu spune nimeni că nu le putem avea pe amândouă. Se întâmplă din când în când să primesc emailuri formulate atât de elegant încât, pentru un moment, îmi scapă efectiv din vedere informația pe care ar trebui să o rețin din ele. Și asta pentru că găsirea acelei exprimări perfecte care să se potrivească situației este o artă în sine.

Și, dacă ești la fel ca mine și te-ai găsit în fața tastaturii întrebându-se cum ai putea începe cât mai potrivit un email, am cules 23 de formulări de introducere diferite pe care le poți utiliza pentru a-ți începe mesajele. Pentru că, să recunoaștem - obișnuitul "Salut" sau "Hello" este mult prea utilizat în zilele noastre.




Dacă ai nevoie de ceva formal

Permiteți-mi să mă prezint - Allow Me to Introduce Myself Bună dimineața - Good Morning (Dacă ești sigur că emailul tău va fi citit în decursul acelei zile) Ma bucur să aud vești de la tine - It’s great to hear from you Cu privire la ... - I’m reaching out about… Vă mulțumesc pentru ajutor - Thank you for your help Vă mulțumesc pentru informații - Thank you for the update Vă mulțumim că m-ați/ne-ați contactat - Thanks for getting in touch Mulțumesc pentru răspunsul rapid - Thanks for the quick response




Dacă este un email ca răspuns la o conversație anterioară


Așa cum am promis, revin cu ... - As promised, I’m replying for…


După cum am discutat la telefon ... - As we discussed on our call…


Îmi puteți oferi o actualizare cu privire la ... - Can you provide me with an update on…


Vă contactez pentru ... - I’m getting back to you about…


După cum am discutat ... - To follow up on our meeting…



Dacă dorești o adresare mai personală


Felicitări pentru [realizarea recentă] - Congratulations on [recent accomplishment]


Sper că ți-a plăcut [evenimentul sau vacanța] - I hope you enjoyed your [event or vacation]


Mi-a plăcut recentul [foto / articol / post social media] - I loved Your recent [photo/article/social media post]


Mă gândeam la tine zilele trecute și la [amintiri comune] - I was just thinking about you and [shared memory]


A fost minunat să te văd la [eveniment] - It was great to see you at [event]


[Cunoștință comună] mi-a recomandăm să te contactez - [Mutual Contact] recommended I get in touch with you.




Formulări amuzante


O zi de "Nu luni" Fericită - Happy “Not Monday”


Iată o veste bună: Mai sunt doar [mai multe] zile pană vineri - Here’s the good news: Only [number] more days until Friday


Sper că ți-ai băut deja cafeaua - I hope you’ve had your coffee already


Fix ce-ți doreai: un alt e-mail! - Just what you want: another email!



Evident, nu toate aceste formule de început vor fi potrivite pentru fiecare e-mail. Comunicarea cu un client important sau cu șeful tău, de exemplu, va necesita, probabil, ceva din categoria "formal". Pe de cealaltă parte, în cazul unui coleg apropiat sau unui prieten poți folosi liniștit un salut amuzant care se depărtează de formalitate.


În orice caz, sper că îți vor folosi aceste formule și că te vor ajuta să dai un ton mai adecvat încă de la început mesajelor tale.

 

Dacă ți-a plăcut, citește și

Top 7 carti care te vor ajuta sa te angajezi mai usor
 

Postări conexe

Afișează-le pe toate
bottom of page